2019. augusztus 20., kedd

Merj élni! A jóga egy út a teljes élethez

A jógával kapcsolatosan olyan sok tévhit kering az éterben. Ezt szeretném egy kicsit letisztítani és helyre tenni. Amikor 2006-ban én is elkezdtem járni, akkor csak azt tudtam, hogy csökkenti a stresszt és jobb lesz a közérzetem. Pedig akkor még nem is volt ilyen felgyorsult a világ. Mégis szükségem volt rá már akkor és egy percig sem bántam meg, hogy elindultam ezen az úton. 

A legtöbben azt hiszik a jóga azzal kezdődik, hogy a kitekert pózokba kell magunkat beletenni, ehhez rugalmasnak kell lenni a testünknek és ezért gyorsan le is beszélik magukat. A következő tévhit az, hogy mivel általában lassú mozgás ezért unalmas és nem eléggé dolgoztat meg. Mostanra nagyon sok jógairányzat vált ismertté és köztük van az aktívabb, pattogós vagy dinamikus jógatípus is. Mindenki meg tudja találni előbb - utóbb azt, amire úgy érzi, hogy a testének szüksége van. 



Egy időre eltávolodtam 2008 után a jógától, mivel bejöttek az életemben a női körök által a táncok. A nők az ősi kultúrákban, főleg táncokkal mesélték el a történeteiket. Amikor elértem a 40. életévemet, azon túl, hogy engem is megérintett az életközépi válság és azt hittem, hogy vége az életemnek. Szomorúan konstatáltam, hogy a mély spirituális fejlődés mellett a testemről kezdtem megfeledkezni és a testem nem volt túl jó állapotban. Márpedig valódi Szellemi és spirituális fejlődés egészséges test nélkül nem tud történni. 

Azonban kit tartunk ma egészségesnek? Hiszen a stressztől, a túlhajszoltságtól, a folyamatosan ránk zúduló információ halmoktól totálisan ki van az idegrendszerünk merítve. A testünkben pedig a a sok ülő munkától pang az energia. Minden mindennel összefügg. Lehet, hogy még nincs látható szervi probléma, azonban az állandó idegkimerültség és túlterheltség kinyírja az emésztést és a veséket és még lehetne sorolni. A mozgáshiány életmód a nyirokkeringést a salakanyag kiürítését is szabályozza, ami szintén sok embernél probléma és ezzel kezdődik a súlygyarapodás és az egyéb szervi problémák. Az ülőmunka a gerincre sincs jó hatással és még lehetne sorolni. Összefoglalva a nyugati ember a civilizáció által egy csomó betegséget is gyárt magának. 

A jóga célja elsősorban a prevenció, vagyis megelőzés. Arról most nem szeretnék beszélni, hogy a magyar egészségügy hol tart és ha nem szeretnék bekerülni egy ilyen műintézményben, akkor ez is lehet egy bizonyos kor fölött motiváció. Amit én látok és láttam a jógatanáraimnál, hogy kb. 70 évesen olyan fiatalos a testük - szellemük, hogy öröm rájuk nézni, nem beszélve arról, hogy letagadhatnak legalább 10 évet. Mert mindenkinek joga van méltósággal "megöregedni". Nem mindegy, hogy 70 -80 évesen az ember úgy kel fel reggel, hogy alig tud mozdulni, mindene fáj, egy rakás gyógyszer tartja életben. Életben? Na kérdem én, hol élet ez?

Számomra ez lett a fő motiváció így a negyvenen túl. Akkor még nem tudtam és láttam, hogy emellett mennyi számos jótékony hatást fog rám gyakorolni a jóga. A jóga egy életforma és út lehet a valódi élethez. Mit is értek én ezen? A személyiség elkezd pozitív irányba változni. A test valóban rugalmasabb lesz és egészségesebb. A rugalmasság az elmére is vonatkozik. Amik elől azelőtt elzárkóztunk arra most nyitottá válhatunk. Ezáltal a világ is megnyílik és bejönnek új lehetősége, kapcsolatok. A kapcsolataink rendeződhetnek, mert sokkal békésebb és elfogadóbb személyekké válunk. 


Megértjük az élet értelmét és ezáltal a számunkra valóban fontos dolgokkal kezdünk el foglalkozni. Többé nem úgy reagálunk stresszes vagy nehéz helyzetekre, ahogy azelőtt. Nehezebben billenünk ki a középpontunkból. Megértjük a kapcsolatok fontosságát is és hogy valójában mi is az a szeretet. Amit biztosan állíthatok, hogy a saját életemből, tapasztalatom által tudok neked is segíteni a pozitív változásban. A jóga egy tapasztalati út és az úton kapsz magad mellé segítőket, ha szeretnéd. Nem leszel többé egyedül, ha most egyedül érzed magad. 

A következő önismereti jóga kurzusom kezdők számára: szeptember 08.-én kedden indul 19.15-20.45-ig. Szeretettel várom az érdeklődőket. https://www.mudrazia.hu/joga-es-onismeret-7-alkalmas-bevezeto-kurzus-kezdoknek/

Namaste Zia   


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése