2019. május 19., vasárnap

Hogyan változtatta meg Szicília pozitívan az életem? Mit adhat neked?

Ha olvasod a blogom, akkor valószínűleg te is abban hiszel, hogy nincsenek véletlenek. Így indult és változott meg az én életem is, amikor tavaly összeismertettek Hédivel, aki kb. 30 éve él Szicílián és segített nekem a tavalyi első külföldi jógatáboromat megszervezni. 

Nagyon csendes kis falucskában szálltunk meg, egy tökéletes villában, ami a tengerparton foglalt helyet. Első látásra beleszerettem. A tenger ereje sokkal erősebb volt, mint bárhol máshol, ahol eddig jártam. Imádom a tengert és úszni, azonban először kicsit megijedtem, hogy nem fog e kisodorni a hullám, azonban a bejutás és a kijutás is mindig simán ment. Számomra a tábor egyben a nyaralásom is volt és az esti és reggeli jóga órák között főleg a parton hevertem, vagy a tengerben úsztam. Akkor még egy kukkot nem beszéltem olaszul. Akkor már 6 éve éltem egyedül és itthon a férfiakkal való kapcsolatomban folyamatosan falakba ütköztem. Azóta egy kedves és tiszta látó hölgy elmondta, hogy dolgom van Olaszországgal és a jövendőbelim is olasz lesz és szervezzek még több utat, több helyre.

Egyik nap az egész csoport engem kivéve Etna túrára ment. Én pedig lecuccoltam a partra. Szeptember végén szerencsére sokkal kevesebb a turista. Élveztem a csendet, a víz és a nap tisztító erejét. A bal oldalamról követ pattogását hallottam. Felnéztem és látom, hogy egy férfi, a csónakját akarja bevontatni, ehhez pakolja el a köveket. Megunva a napozást elindultam a víz felé. A férfi mutogatott, hogy ott menjek be, ahol ő letisztította a partot. Félig belógatva magam, tovább napoztam. Ő pedig leszólított és elkezdtünk beszélgetni, tört angollal, ő csak ugyanis olaszul beszélt, de megértettük egymást. Bementünk együtt úszni és nagyon élveztem, hogy kedves és figyelmes. Este pedig elmentünk együtt pizzázni és ott már segített a google fordító valamelyest. Hihetetlen, hogy az olasz férfiak mennyire figyelmesek, udvariasak és tudnak még udvarolni. Imádtam ezt a helyzetet. Nos itt változott meg teljesen az életem. Nem jó helyen kerestem. Persze a magyar férfiak is rendben vannak és nem mindenkinek kell olasz férfi. Valamiért nekem ez van megírva.

Beleszerettem a helybe, a nyelvbe, a kultúrába. Vele nem lett folytatás. Azonban elkezdtem tanulni a nyelvet. Most a 2. tábort szervezem, idén szeptember végére. Bár a Szicíliaiak nem tartják magukat olaszoknak. Mint megtudtam egy egy tartományban is más dialektusban beszélhetnek és nem biztos, hogy meg lehet érteni őket.

Hogy könnyebben tanuljam a nyelvem, elkezdtem ismerkedni itthon és kint élő olaszokkal. Így találkoztam a mostani párommal Antonioval, aki Nápolyi származású. Ő szintén kikéri magának ha leolaszozzák. És valóban, Nápolyban is külön nyel van, amit nem értenek azok sem, akik jól beszélnek olaszul.



Idén hosszabbra (10 napra) terveztem a tábort, hogy ha már ilyen messze elutazunk, akkor legyen időnk megismerkedni a helyi kultúrával, emberekkel és gasztronómiával is, ugyanakkor legyen benne egy kis fejlődés, és önismeret. Hogy mit tanulhatunk az olaszoktól? Amit csodálok bennük, az a lazaságuk. Hihetetlenül nyugodtak, vagy ha fel is kapja a vizet hirtelen ( a párom ilyen) de kb. 2 perc és újra halál nyugodt. Nem aggódnak, nem stresszelnek és könnyen engednek el dolgokat

Egy nagyon híres hely, Cefalu mellett szállunk meg, szintén egy nyugodt helyen Lascaribanhttps://www.youtube.com/watch?v=wCIvbPsj7u0

A fakultatív programok elejét együtt töltjük, mivel a Palermói reptérről az érkezés után rögtön bele is vágunk Szicília felfedezésébe. Szeptember 23.-án hétfőn útnak indulunk a Templomok völgyébe és megnézzük a görög régészeti műremeket. Valamint ellátogatunk a világörökség részét képező török lépcsőhöz. Sőt, egy Buddha pagodát is meglátogatunk. A program úgy van összeállítva, hogy mindenre jusson idő. A reggeli és esti jógaórák között pedig mindenki szabadon teheti amihez kedve van. Cefalúba vonattal át lehet jutni körülbelül 10 perc alatt. 


A jóga gyakorlatok kezdők számára is elvégezhető, könnyű, egyszerű, ugyanakkor mégis hatékonyak lesznek. Az is jelentkezzen bátran, aki eddig nem jógázott annyira intenzíven. Ha szeretnéd kiereszteni a fáradt gőzt, megtapasztalni a valódi békét és nyugalmat. Ugyanakkor belekóstolnál az olasz ízekbe és kultúrába, akkor is jelentkezz bátran. Ha valamit el szeretnél engedni, vagy egy helyzetre ránézni, arra is jó lehetőség, hisz minél inkább eltávolodunk egy helytől, otthonról, annál könnyebben tudunk elengedni, mindent a hátunk mögött hagyni. Ha kérdésed van keress meg. Aki addig is kipróbálná a jógámat, találkozna velem, annak lehetősége van keddenként Budapesten megtenni a Bródy Sándor utcában.

Nem tudni, hogy mit, azonban abban biztos vagyok, hogy Szicília neked is tartogat egy ajándékot. Most már csak 3 szabad helyünk van. Most foglald le. Jelentkezési határidő július 31.

Namaste Zia 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése